Week-end-ul trecut am petrecut cateva ore bune
cu nepotul meu, un copil foarte inteligent de 10 ani si mai ales foarte
pasionat de domeniul auto. Stand impreuna pe o canapea, a inceput sa imi
povesteasca in amanunt si cu o bucurie nemarginita ultimele noutati din lumea auto
si sa imi puna in brate o multitudine de reviste auto precum si o colectie
impresionanta de machete auto.
La un moment dat, in timpul prezentarii diverselor modele
de masini, pe care le avea sub forma de machete, mi-a adresat si o intrebare, care
m-a luat total prin surprindere:
-Unchiule, daca ai fi o masina 4×4, ce ai alege sa fii?
Va marturisesc ca am ramas pentru cateva momente foarte
surprins, fara sa imi vina in minte vreo replica pe masura. Abia intr-un
tarziu, dupa cateva minute de liniste totala, am reusit sa ies oarecum dintr-o
situatie jenanta si am inceput sa fac o mica introducere in subiect:
-Dupa cum probabil stii, automobilul este un vehicul
rutier, carosat si suspendat elastic pe cel putin 3 roti care se deplaseaza
prin mijloace de propulsie proprii in diferite conditii de teren, ce se compune
din motor, sasiu si caroserie.
Clasificarea automobilelor se poate face in functie de
mai multe criterii. Astfel, dupa capacitatea de trecere de exemplu, care
caracterizeaza posbilitatile de inaintare, automobilele pot fi:
-cu capacitate de trecere normala;
-cu capacitate de trecere mare (automobilele de teren).
O caracteristica importanta a automobilelor o constituie
formula rotilor, care se poate prezenta astfel:
2ptx2pm, unde:
-pt reprezinta numarul total al puntilor sau
al osiilor;
-pm reprezinta numarul puntilor motoare.
Nepotul meu nu a parut a fi foarte incantat de
introducerea mea, cam lunga de altfel si mi-a raspuns pe un ton demn de un specialist
auto:
-Lasa unchiule definitiile, pentru ca le stiu pe
dinafara, citesc suficiente reviste auto incat sa cunosc deja aceste lucruri. Spune-mi
mai bine ce masina 4×4 ai vrea sa fii?”
M-am conformat “sefului” J, am tras putin aer in piept si
am inceput sa dau tot ce este mai bun din mine:
-In primul rand, pentru ca sunt o persoana foarte activa,
mi-ar placea sa fiu o masina eleganta, actuala, care sa ma pot deplasa cu
usurinta, atat in oras cat si la drum lung, in deplina siguranta si cu un
consum de combustibil cat mai redus si implicit noxe la o valoare cat mai mica,
pentru ca imi place sa am grija si de mediu inconjurator.
Iar pentru ca exteriorul ne creeaza prima impresie despre
orice lucru din viata, mi-ar placea sa am un design reinnoit si rafinat al
partii frontale, actualizat zilelor noastre, care sa includa automat o bara de protectie
de ultima generatie, o grila frontala potrivita, doua faruri si doua
proiectoare de ceata performante, cu eficienta crescuta precum si
semnalizatoare integrate in oglinzile retrovizoare. La spate, mi-ar placea sa
am geamurile laterale si luneta mai inchise la culoare, sa am si eu doza mea de
mister. J In ceea ce priveste accesul in masina, mi-ar placea sa
nu imi mai chinui stapanul sa caute mereu cheia prin buzunare si sa porneasca
masina doar apasand un simplu buton.
Pentru ca nu doar exteriorul conteaza la un lucru, mi-ar
placea sa am si un interior pe masura, deosebit de primitor, dar care sa ajute in
aceeasi masura conducatorul auto atunci cand se afla la volan. Astfel, mi-ar
placea sa nu mai las colegii din spate sa imi mai orbeasca stapanul si acest
lucru se poate realiza prin intermediul unei oglinzi retrovizoare
electrocromatice, care sa reduca intensitatea luminii provenite de la farurile
masinilor din spate. Cum mie imi place mult sa ma concentrez mai mult la drum,
nu ar strica un senzor de ploaie si unul de iluminare ambientala, care sa
activeze automat stergatoarele de parbriz la primele picaturi de ploaie si sa aprinda
automat farurile odata cu inserarea. J
De asemenea, mi-ar placea sa am din piele toate scaunele
din masina, schimbatorul de viteze, dar si volanul, pentru a crea un plus de
confort stapanului meu, volanul sa fie dotat binenteles cu comenzi ale
sistemului audio si ale tempomatului dar si cu tehnlogia Bluetooth, care sa
faciliteze accesul la comunicatiile hands-free. Si ce masina as fi eu in anul
2012 daca nu as avea incorporat pe bord si un sistem de navigatie prin satelit
cu HDD, ce sa dispuna de recunoasterea instructiunilor vocale si de un ecran
tactil mare cu harta explicita pe care sa se poata vedea progresul meu pe ruta
aleasa de stapan? Sa nu mai vorbesc de un sistem de climatizare automata Dual
Zone, in care temperaturile spatiilor destinate soferului si pasagerului
dreapta sa poata fi reglate independent. Poate sunt un pic cam pretentios, dar
daca as fi o masina 4x4, mi-ar placea sa am si cutie automata de viteze dar si
un torpedou cu racire si incuietoare, ce sa pastreze reci bauturile
racoritoare.
In ceea ce priveste deplasarea, mi-ar placea sa dispun de
toate metodele ajutatoare disponibile le ora actuala, respectiv de un raport
performante 4x4/consum de combustibil, ceea ce inseamna automat un nivel extrem
de redus al emisiilor poluante, de o corectare a comportamentului supravirator si
a comportamentului subvirator IADS (Sistemul Integrated Active Drive), de un sistem
de control al tractiunii (TRC), de un sistem Cruise Control ce sa mentina
constanta viteza de deplasare, dar si de cat mai multe elemente de siguranta
precum airbag-uri pentru toti pasagerii, tetiere active, sisteme de asistenta
la urcarea si coborarea de pante, un sistem de control al stabilitatii
vehiculului (VSC), lampi de stop cu led, care se aprind mai repede la apasarea
pedalei de frana dacat lampile clasice etc.
-Bine, bine, dar nu mi-ai spus totusi ce motor ti-ar
placea sa ai? a intrebat, deodata, nepotul meu.
-Ei bine, mi-as dori un motor puternic de 2.2 litri, pe
motorina, care sa combine intr-un raport optim puterea si cuplul, i-am raspuns
indata.
Nici nu am terminat bine ultima fraza si nepotul meu a
sarit ca din pusca:
-Inseamna ca ti-ar
placea sa fii o Toyota RAV4!!! Am stiut, de altfel, dupa primele descrieri
ca ti-ar placea sa fii o masina din gama Toyota,
mai exact un RAV 4, dar te-am lasat
sa imi povestesti pana la sfarsit, pentru ca vorbeai asa frumos! J
M-am rusinat ca un copil mic in fata copilului de 10 ani,
dar m-am si bucurat in acelasi timp, pentru ca, sa recunoastem, nu mai este
usor in ziua de azi sa captezi atentia unui copil timp de 30 de minute! J La plecare, nepotul meu chiar m-a rugat sa il vizitez mai
des si sa il invat cat mai multe lucruri din universul auto.
In concluzie, mi-ar placea sa fiu o Toyota
RAV4! Voi ce masina 4×4 ati vrea sa fiti?
Articol scris pentru SuperBlog 2012!
Sursa informatii si imagini
auto: Toyota Romania
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu