Scriam intr-un articol anterior ca nu mai este niciun
secret faptul ca romanii cumpara din ce in ce mai mult de pe internet. Ei bine,
piata de comert electronic din Romania este singura de altfel care creste
constant in ultimii ani, fiind sustinuta de peste 2.000 de magazine online si
estimata in anul 2011 la aproximativ 350 de milioane de euro.
Si vestile pozitive nu se
opresc aici, Marius Ghenea, presedintele Asociatiei Romane a Magazinelor
Online, estimand ca piata de comert electronic va creste si in continuare anual
cu 20%-25%, astfel incat, in trei ani aceasta va depasi un miliard de euro,
ceea ce in 4-5 ani ar insemna aproximativ 50% din piata.
Asistam astfel la un moment
foarte important in evolutia comertului din Romania, atat pentru persoanele
fizice autorizate (PFA) si firmele care vand doar in mediul virtual cat si
pentru cele care fac comert numai in spatiu real, acestea din urma fiind chiar
obligate sa se adapteze noilor tendinte si sa creeze niste punti de legatura
intre cele doua medii pentru a nu pierde cote importante de piata.
Cu alte cuvinte, cine isi
doreste viata lunga si cu rezultate pozitive in domeniul comertului si nu are
inca un magazin online, va trebui sa actioneze imediat si sa isi creeze
de urgenta unul. Iar cea mai buna modalitate raport pret/calitate de creare magazin online vine de la SpringShop, un website de unde avem posibilitatea
sa cumparam unul la cheie. Tot ce trebuie sa facem in acest sens este sa ne cream
un cont pe acest site, pentru ca in cateva clipe vom putea apoi intra in
magazinul nostru online pentru a incepe a-l administra.
Totusi, acest lucru nu inseamna
ca in momentul in care vom avea magazinul nostru online, totul va veni de la
sine si vom avea cele mai mari vanzari, cei mai multi clienti si profitul cel
mai mare! Pentru ca, trebuie sa fim realisti si sa constientizam faptul ca la
ora actuala sunt foarte multe magazine online in Romania, peste 2.000 la numar
si in continua crestere, iar concurenta este din ce in ce mai mare.
Motiv pentru care, pentru o
crestere a vanzarilor si a numarului de clienti, va trebui sa apelam cu
siguranta si la metodele neconventionale de folosire a unui magazin online,
prin care sa atragem cat mai multi vizitatori interesati de domeniul produselor
pe care le comercializam pe acesta. Iar de aici incepe o munca asidua dar si foarte
frumoasa in acelasi timp, care poate da rezultate foarte bune, poate chiar mai
repede decat am putea crede.
Din punctul meu de vedere, cele
mai bune cinci metode neconventionale de folosire a unui magazine online sunt:
1. Asocierea unei pagini de prezentare. Eu unul, nu mai concep in 2012
un magazin online care sa nu fie insotit de o pagina de prezentare.
2. Asocierea unui chat pentru utilizatori. Pe langa nelipsitele integrari
ale retelelor de socializare in magazinul online, acolo unde trebuie sa fim si
foarte activi, este bine sa punem la dispozitia utilizatorilor care se inscriu
pe site-ul nostru si un chat in care sa poata discuta intre ei diverse lucruri,
de la parerile despre anumite produse din magazin si pana la discutii despre cum
va fi maine vremea in tara.
3. Asocierea unei pagini cu stiri din domeniul produselor
comercializate. Este bine ca pe
langa vanzarea de produse, sa mai aducem la cunostiinta clientilor nostri si nu
numai, diverse stiri din domeniul produselor pe care le comercializam. Astfel,
daca vindem de exemplu piese auto, este bine sa publicam diverse stiri si
informatii despre amortizoare si producatorii de amortizoare. In felul acesta
atragem atentia clientilor nostri asupra importantei unor amortizoare de
calitate, pe care le pot gasi chiar la noi pe site.
4. Organizarea si prezentarea unor campanii promotionale
si evenimente proprii. Stim bine ca romanii au priza foarte mare la tot ce inseamna promotii, a
nu se uita faptul ca Black Friday 2012 a strans conform revistei Capital, nu
mai putin de 24 de milioane de vizualizari online intr-o singura zi, iar cel
mai mare magazin online din Romania a inregistrat in aceeasi zi si conform
aceleasi surse, vanzari de aproximativ 10 milioane de euro.
5. Organizarea de concursuri cu premii. Pe langa cuvintele reducere,
promotie, oferta, discount, gratuity, etc., mai este un cuvant foarte iubit de
romani: concurs. Ei bine, organizarea de concursuri pe magazinele online poate
fi un alt punct de atractie, ce poate aduce un plus de vizite.
Si metodele neconventionale de
folosire a unui magazin online nu se termina aici. Trebuie doar sa fim
deschisi, sa lasam imaginatia noastra sa lucreze si sa depunem cat mai multa
munca, astfel incat sa atragem pe site-ul nostru cat mai multi utilizatori ce
sunt si posibili cumparatori ai produselor noastre.
Acestea fiind spuse, va doresc spor la treaba si sa aveti
cat mai multi vizitatori pe magazinul d-voastra online, pentru ca vanzarile vor
veni apoi mult mai repede decat credeti!
Articol scris pentru SuperBlog 2012!
Cumpararea unui magazin "la cheie" este o solutie pentru cei care nu au niciun fel de cunostinte despre ce inseamna un mag online. Pentru cei care insa se mai pricep, recomand folosirea unei platforme gratuite gen prestashop, magento, etc. Astea din urma sunt de preferat primelor datorita numarului foarte mare de dezvoltatori. Fiind soft-uri de tipul "sursa deschisa" au parte de o dezvoltare mult mai rapida si stabila.
RăspundețiȘtergereOricum, sa-ti deschizi magazinul este partea cea mai usoara.
Daca vrei sa ai succes, trebuie sa investesti masiv in publicitate (aici ma refer la publicitate platita, marketing, seo, etc).