În Romania
primele firme de mystery shopping au apărut în anul 2004, in timp ce in SUA
aceasta activitate se practica din anii ‘40, existand chiar si asociatii ale
Clientilor Misteriosi profesionisti.
Scopul mystery shopping-ului este de a imbunatati serviciile pe
care o firma le ofera clientilor sai. In urma studiului firma angajatoare
identifica minusurile din servire si decide ce masuri trebuie luate: daca este
nevoie de cursuri de perfectionare in randul angajatilor, daca este nevoie de o
mai buna organizare a produselor pe rafturile magazinului sau de o schimbare a
etichetelor cu preturi pentru o mai buna vizibilitate, etc.
Ce face un
Client Misterios?
A fi Client Misterios este o activitate interesanta, ce se poate
practica in timpul liber, care aduce venituri suplimentare celor care o
practica, pe langa ocupatia de baza. Clientul Misterios viziteaza diverse
magazine, joaca rolul unui client real interesat de achizitia unor produse sau
servicii, dar pe parcusul vizitei evalueaza angajatii, aspectul interior si
exterior magazinului. Dupa vizita, completeaza un chestionar, oferind
informatii despre vizita realizata. Partea interesanta este ca primeste un
scenariu, pe baza caruia este pus in diverse situatii de cumparare.
Scenariile sunt simple. De exemplu, Clientul Misterios poate sa faca o vizita la un magazin de retail. Pe langa faptul ca trebuie sa urmareasca aspecte legate de curatenia din magazin, clientul misterios trebuie sa observe si atitudinea angajatului sau angajatilor fata de el, numele persoanelor cu care s-a interactionat sau numele angajatului pe care l-a avut de observat.
De asemenea este foarte importanta si atitudinea Clientilor
Misteriosi care trebuie sa fie cat mai naturali, responsabili, atenti la tot
ceea ce li se cere in scenariu iar ca vizita sa aiba rezultate optime este
nevoie de o implicare maxima din partea acestora!
In general, ramane la latitudinea Clientului Misterios sa-si
aleaga ora cand doreste sa viziteze locatia. Insa sunt proiecte unde i se
impune sa mearga la o anumita ora, intr-o anumita zi pentru a respecta
cerintele clientilor nostril, de exemplu in momentul in care se realizeaza
returul unor produse achizitionate de catre Clientul Misterios.
Pentru a avea siguranta ca evaluatorul nostru isi face treaba, el
trebuie sa achizitioneze un produs si este foarte important sa pastreze bonul,
pentru a demonstra ca a fost la locatia stabilita. In plus, in chestionarul pe
care il va completa trebuie sa descrie exact cum s-a desfasurat discutia cu
angajatul.
Cine are
nevoie de un client misterios?
Firmele care doresc sa implementeze un proiect de mystery shopping
pot fi de exemplu lanturile de supermarketuri, mall-urile, bancile, firmele de
inchiriat masini, lanturile hoteliere, restaurantele, clinicile particulare si
lista poate continua.
Ce beneficii
aduce implementarea unui proiect de mystery shopping?
Implementarea unui proiect de mystery shopping poate aduce
numeroase beneficii firmelor, precum:
• le ajuta sa
evalueze performantele si eficienta angajatilor proprii;
• exercita o
influenta sporita asupra angajatilor;
• sa identifice
sectoarele unde este nevoie de imbunatatiri;
• sa
identifice nevoia organizarii de training-uri in randul angajatilor;
• ajuta la men
tinerea unui standard ridicat de calitate in unitatile proprii;
• ajuta la
promovarea și la expunerea adecvata a
produselor în unitatile proprii;
• sa cunoasca
impactul unei promotii sau a unui eveniment comercial;
• sa fidelizeze
clientii prin aplicarea permanenta a standardelor, normelor, procedurilor interne
de comunicare si deservire;
• evaluarea
serviciului oferit in comparatie cu serviciile firmelor concurente;
• identificarea
atuurilor si punctelor slabe ale concurentei;
Ce beneficii
are un Client Misterios?
Pe langa beneficiile financiare, Clientul Misterios poate fi
rasplatit, in functie de proiect, si cu cu alte beneficii suplimentare, cum ar
fi: o masa la restaurant sau cu o consultatie gratuita, asta in functie de
proiect si de modalitatile de plata ale acelui proiect.
Cine poate
fi Client Misterios?
Oricine poate fi Client Misterios, daca varsta minima de 18 ani,
spirit de observatie dezvoltat, o memorie buna, capacitatea de a respecta
deadline-urile, acces permanent la internet si cunostinte de baza in utilizarea
calculatorului.
Care este
oferta financiara pentru participarea la un proiect?
In Romania, ofertele financiare pentru realizarea unor vizite de
mystery shopping sunt cuprinse intre 30 si 50 lei (sau chiar mai mult) pentru
fiecare vizita realizata. In cadrul unui proiect obisnuit implicarea Clientilor
Misteriosi este de aproximativ patru ore, aici intrand partea de pregatire a
vizitei, studierea cu atentie a materialelor de pregatire, realizarea vizitei
propriu-zise, completarea chestionarului.
Ofertele de angajare le puteti gasi pe site-urile de recrutare, pe
pagina noastra de Facebook (Phantom Shopping®), pe blogul nostru
(www.mystery-shopping.ro). De asemenea cine doreste sa devina Client Misterios
poate utiliza si aplicatia noastra de pe Facebook (http://www.facebook.com/pages/Phantom-Shopping/106662606033365?id=106662606033365&sk=app_208195102528120)
Fii si tu
Client Misterios!
Sursa: Gabriel Dut, Phantom Shopping®
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu