Despre tehnologie si despre evolutia uimitoare a acesteia
din ultimii ani am scris in multe articole publicate pe acest blog si probabil
voi mai scrie multe altele si de acum incolo, pentru ca este un subiect foarte
vast, despre care se pot scrie foarte multe articole interesante. Si daca in
trecut am pus accent cu precadere pe evolutia tehnologica din domeniul
produselor electronice si electrocasnice, in acest articol doresc sa scriu despre
evolutia SEO (Search Engine Optimization), care este una de asemenea uimitoare.
Dar pentru inceput sa mai spunem o data, daca mai este
nevoie, ce inseamna SEO. Ei bine, SEO, in traducere in limba engleza
"Search Engine Optimization" si in traducere in limba romana
"optimizare pentru motoarele de cautare", este conform Wikipedia o
subcategorie a marketingului online SEM (Search Engine Marketing sau marketing
prin motoarele de cautare) si este o practica aparuta in anul 1990, odata cu
aparitia primelor site-uri pe internet, ce reprezinta totalitatea tehnicilor
prin care un site web este adus la o forma in care este urcat mai sus in lista
de rezultate date de un motor de cautare la folosirea de diverse cuvinte sau
expresii cheie de cautare.
Evolutia uimitoare a SEO se datoreaza in primul rand
modificarii algoritmilor, din ce in ce mai complexi, creati de catre cele mai
mari motoare de cautare, care au trecut de la niste simpli algoritmi bazati
doar pe cuvinte cheie aflate in continutul site-urilor, la niste algoritmi
foarte complexi, ce tin cont de mai multe lucruri, printre care: textele
cuprinse intre etichete, numele de domenii, elementele HTML, etichetele HTML,
cuvintele cheie, sinonimele de cuvinte cheie, atributele ALT pentru imagini,
titlurile de link-uri, numerele de hyperlink-uri, calitatile site-urilor de la
care pleaca link-uri spre o pagina, vechimea site-urilor etc.
Dar de ce atata bataie pe SEO? Ei bine, cum online-ul incepe sa domine din ce in
ce mai mult mass-media, presa scrisa indreptandu-se spre un mare faliment,
toate companiile mari si nu numai, isi indreapta atentia in mod deosebit spre
mediul de promovare online, care pe langa faptul ca este unul mai putin
costisitor, este si unul care da rezultate foarte bune. Cu un site ce atrage
multi vizitatori unici, o companie poate sa isi promoveze foarte bine produsele
si serviciile. Iar cum vizitele pe un website vin in mare masura ca urmare a
cautarii de cuvinte sau expresii cheie pe motoarele de cautare, s-a declansat
aceasta competitie nebuna intre site-uri, care doresc sa iasa cat mai in fata
in urma cautarilor pe marele motoare de cautare.
In acest fel au aparut si firmele specializate pe astfel
de servicii, care ofera companiilor solutii din ce in ce mai moderne si mai
complexe, pentru a le ajuta sa iasa cat mai sus in urma cautarilor pe internet.
Este si cazul e-advertising, o firma
care mie unul imi place in mod deosebit si pe care o urmaresc de mult timp,
care a progresat foarte mult si care isi mentine aceasta crestere constanta de
ceva vreme incoace. Sunt multe lucruri care imi plac la e-advertising. Astfel,
pe langa profesionalismul de care dau dovada in tot ceea ce fac, imi place
foarte mult modul in care este gandit procesul SEO in sine, care este impartit
in patru pasi foarte importanti: analiza, strategie, implementare si
rezultate.
In fine, nu mai este niciun dubiu ca SEO a
evoluat foarte mult in ultimii ani, iar daca motoarele de cautare vor genera pe
viitor algoritmi si mai duri de stabilire a ierarhiilor site-urilor dupa diverse
cautari de cuvinte si expresii cheie, vom asista cu siguranta la o competitie si
mai acerba intre firmele care ofera aceste servicii.
la cat timp apar si rezultate.
RăspundețiȘtergerecat este de relevanta vechimea unui site?