Blog personal Constantin Hriban

Transport Mobila

luni, mai 25, 2015

Nu faci fata la stres?

Stres
Foto: Top-Psy.ro
La prima vedere, dupa simpla citire a titlului acestui articol, probabil o sa va ganditi ca doresc sa fac reclama la vreun medicament impotriva stresului, alopat sau homeopat, sau sa va ofer un remediu impotriva acestuia. J Dar nu, nu este cazul, cel putin nu este cazul in acest articol. Si acest lucru din doua mari motive: unul reprezentat de faptul ca nu sunt un mare fan al medicamentelor, de orice natura ar fi acestea si altul reprezentat de faptul ca nu sunt un mare increzator in remediile de orice fel. 

Dar atunci de unde provine totusi titlul articolului? 
Ei bine, titlul este dat de replica pe care am primit-o la serviciu, din partea unui client cu un Renault Clio 3, care vine frecvent la service-ul auto la care lucrez, pe post de consilier clienti, dupa cum bine stiti si din alte articole anterioare, care pe mine unul m-a surprins, cel putin pentru moment, dar nu datorita intelepciunii peste masura a acestuia, pentru ca pe un om intelept il percepi de la distanta, ci datorita modului in care mi-a pus aceasta intrebare si a conjucturii in care m-am trezit cu aceasta intrebare "foarte inteligenta". J

Dar sa va povestesc pe scurt intamplarea cu pricina. Totul s-a desfasurat intr-o zi obisnuita de serviciu, cu clienti care mai de care mai agitati, pentru ca asa sunt majoritatea clientilor in ultimul timp. Ei se grabesc mereu, dar unde se grabesc numai ei stiu. In fine, a venit un client sa faca o constatare la masina, pentru ca avea un huruit la o roata. Nimic anormal pana aici, decat agitatia lui inutila. Colegii mei i-au gasit binenteles un rulment uzat la o roata, care trebuia inlocuit pentru a se rezolva problema.

A venit clientul la colegul meu, care are in general aceleasi atributii de serviciu ca si mine, a fost informat cat costa piesa si manopera aferenta inlocuirii acesteia. Cu acceptul clientului piesa a fost comandata de la un depozit din oras, ce are livrari din ora in ora, iar clientul a fost informat ca masina cu rulmentul ajunge la service in aproximativ o ora. Clientul a acceptat toate conditiile de lucru si s-a dus in sala de asteptare sa lucreze in liniste la laptop-ul de serviciu, asa cum face de fiecare data cand vine la service.

Numai ca linistea a durat doar 5, maximum 10 minute, dupa care clientul a inceput sa se dea in stamba. Unde e rulmentul, cand vine rulmentul? Si intreba pe toata lumea care se indrepta spre sala de asteptare, nu mai conta ca acele persoane lucrau sau nu in cadrul firmei. Pe mine personal m-a intrebat de vreo 3-4 ori, in decurs de 15 minute, tot cu o agitatie iesita din comun si pe un  ton din ce in ce mai ridicat, de parca aveam eu vreo vina ca rulmentul nu este livrat mai devreme decat i-a spus colegul meu.

La un moment dat, nu am mai putut sa ma abtin si l-am intrebat cu o calmitate iesita din comun, demna de un calm englezesc: "credeti ca daca va agitati inutil, rulmentul va veni mai repede decat este planificat"? Atat mi-a trebuit! Mai tare l-am intaratat! Mai tare s-a agitat! J Am incercat sa ii explic frumos ca acesta nu este un comportament firesc intr-un service auto si in nicio institutie publica sau privata. Dar cui sa ii explici aceste lucruri? Mai poti educa un om care este necivilizat si care nu a auzit in viata lui de codul bunelor maniere? Din pacate, nu! L

Totusi, in cele din urma, dupa discursul meu despre "comportamentul in institutiile publice si private", clientul s-a mai calmat si chiar a inceput la un moment dat sa zambeasca pentru ca mai apoi sa rada, ca si cum nimic din ce v-am povestit pe scurt nu s-a intamplat. A venit chiar la mine la birou si mi-a aruncat o vorba printre dinti, cu un zambet fals: "Nu faci fata la stres?", dupa care s-a indreptat catre sala de asteptare si s-a asezat la laptop-ul lui, la care a lucrat linistit pana ce masina lui a fost reparata.

Incredibil, nu? E o "istorie" pe care nu o voi uita prea curand si care cred ca ma va amuza toata viata de acum incolo. J Si este doar a doua intamplare amuzanta pe care v-o povestesc din service, din multe altele, dupa cea cu clientul cu Opel Corsa C, care era extrem de suparat pe mine pentru ca ai mei colegi i-au gasit masina cu directie, suspensie si franare zero barat si ca el trebuie sa investeasca foarte multi bani pentru a o repara.

Nota: imi cer scuze, dar pentru clientul cu pricina nu am putut folosi termenul "dansul" pentru ca nu merita, la fel ca in cazul clientului cu Opel Corsa C dintr-un articol anterior; si asa termenul "el" este deja prea mult pentru un astfel de om! J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu