Dar cu eforturi uriase am
reusit totusi sa scriu un articol, de data aceasta pe blog-ul meu auto, un articol despre bujiile Denso Iridium TT, acolo unde
aveam o datorie morala fata de un reprezentant Denso in Romania, un om de o
deosebita valoare umana, de la care am primit un set de bujii de test pentru
masina familiei. Iata si ce a iesit:
“Bujia de aprindere, folosita la
motoarele pe benzina, este acea piesa auto care genereaza scanteia necesara
aprinderii amestecului format din aer si combustibil din camera de ardere. Bujia este fabricata din materiale metalice, ceramice si sticla, partile
principale ale acesteia fiind terminalul (conectorul), izolatorul ceramic si
electrozii.
Pe scurt, bujia contine doi electrozi, separati de un izolator,
intre care se formeaza o scanteie. Electrodul negativ este de fapt corpul
bujiei, conectat prin intermediul chiulasei la masa, iar electrodul pozitiv
este electrodul central, conectat la bobina de inductie, bobina de inductie ce
multiplica tensiunea electrica primita de la baterie (alternator), pe care o
trimite mai departe bujiei.
Electrodul negativ (masa) este sudat de
carcasa metalica a bujiei. Forma si numarul electrozilor negativi au impact
asupra duratei de viata a bujiei. Cu cat electrodul negativ este mai gros sau
este multiplu, cu atat durata de viata a bujiei este extinsa deoarece scanteia se
poate forma mai usor.
Electrodul pozitiv (central) este inserat etans in izolator,
Diametrul electrodului central este mai mic decat alezajul izolatorului pentru
a permite dilatarea acestuia la temperaturi ridicate. In functie de materialul
din care este fabricat electrodul, diametrul acestuia poate varia.
De-a lungul timpului bujiile de aprindere au
suferit numeroase imbunatatiri, menite sa asigure aprinderi si combustii
imbunatatite, consumuri reduse de combustibil si durate mai mari de functionare.
Ultima noutate in materie vine de la Denso, care ne recomanda bujiile
Iridium TT, ce au un electrod central de 0.4 mm, cel mai mic diametru din
lume si un electrod negativ de 0.7 mm. Acestea ofera o durata de viata de 3 ori
mai mare decat bujiile cu nichel si asigura economii mai mari
de combustibil si performante generale optime ale autovehiculelor...”
Continuarea articolului o puteti citi pe al meu blog auto!
Da, am si eu bujii Denso Iridium TT! JSa fiti
iubiti! J
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu